Als alleen het beste goed genoeg is!!

Een beproefd carbon reparatie proces waarbij drie kritische uitgangspunten centraal staan om de maximale sterkte van het gerepareerde carbon onderdeel te garanderen.

In deze 4 stappen is je carbontoepassing weer als nieuw

1

Stap 1

Vul het contactformulier in en upload een foto van de te repareren carbontoepassing.

2

Stap 2

Wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op en zullen op basis van de gegeven informatie een offerte uitbrengen.

3

Stap 3

Wanneer je frame nog afgebouwd moet worden, kan je het frame bij een servicepunt van Carbonherstel inleveren.

4

Stap 4

Na de carbon reparatie wordt je carbontoepassing teruggestuurd of opgehaald.

Carbonweefsel en Epoxy

Er zijn talloze verschillende soorten carbonweefsels. Allen met een eigen specifieke eigenschap op het gebied van sterkte(richting) en gewicht. Door deze weefsels te combineren, en in de juiste richting te verwerken vergelijkbaar met het originele frame, maken wij optimaal gebruik van de verschillende eigenschappen. Daarnaast maken wij alleen gebruik van Epoxy’s die goedgekeurd zijn voor de luchtvaart. Dit zijn de sterkste epoxy’s verkrijgbaar. Carbonweefsel, ofwel koolstof en epoxy vormen de twee ingrediënten van carbon.

Vacuümtechniek

Door gebruik te maken van vacuümtechniek bereiken wij een perfecte opname en verdeling van de epoxyhars tussen het carbonweefsel en de verschillende carbonlagen. Te veel epoxy, of juist te veel carbonweefsel, gaat ten koste van de stevigheid van het gerepareerde deel. Daarnaast maakt vacuum het mogelijk om over het gehele reparatiedeel een gelijke druk te genereren. Dit is belangrijk om geen spanning te krijgen in het eindproduct.

Daarnaast zorgt vacuüm voor een hele sterke hechting door de enorme druk op de verschillende carbonlagen. Vacuüm betekent 10.000 kilo druk per vierkante meter!

Warmtetoepassing

De carbontoepassing wordt na reparatie in een oven verwarmt. Deze oven verwarmt de epoxy tot 70 graden. Hierdoor wordt de epoxy verder uitgehard waardoor een maximale sterkte en taaiheid bereikt wordt. De temperatuur blijft laag genoeg om aanwezige lak en transfers te beschermen.

Contact opnemen








Reparatie