Als alleen het beste goed genoeg is!

TREK "Schlek" Madone met gebroken staande achtervork

De TREK Madone op de foto hiernaast is weer volledig sterk en onzichtbaar gerepareerd bij Carbonherstel.

Carbon reparatie kan alleen goed worden uitgevoerd door alle processtappen optimaal uit te voeren in een geconditioneerde ruimte.

Onderstaande foto’s geven een beeld van het carbon reparatie proces bij Carbonherstel.


TREK "Schlek" Madone met gebroken staande achtervork
TREK "Schlek" Madone met gebroken staande achtervork

TREK Madone Leopard "Schlek"
Deze TREK Madone Leopard is één van de fietsen van Andy Schlek geweest. Na een val tegen een muurtje was de staande achtervork geraakt.

TREK "Schlek" Madone met gebroken staande achtervork

TREK Madone
De schade aan de staande achtervork leek zeer oppervlakkig, maar na het weg-schuren van de beschadigde carbonvezels was er toch een flink gat in de achtervork zichtbaar.

TREK "Schlek" Madone met gebroken staande achtervork

TREK Madone
De achtervork wordt eerst aan de binnenzijde voorzien van carbon. Dit dienst als basis om de nieuwe carbon lagen onder vacuümdruk aan te brengen. Daar naast geeft dit inwendige carbon extra stevigheid en stijfheid aan de achtervork.

TREK "Schlek" Madone met gebroken staande achtervork

TREK Madone
laag-over-laag wordt het UD Carbon aangebracht. Hierbij zorgt de hoge druk van het vacuüm voor een goede hechting en een juiste verhouding tussen de carbonvezels en de epoxy. De vezels worden op dezelfde wijze aangebracht als de originele carbonvezels. Hierdoor behoud het frame zijn eigenschappen.